Про тренажер
Тренажер механіка-водія та оператора гусеничного мінного загороджувача ГМЗ-3 призначений для формування у осіб, що навчаються, теоретичних та практичних знань та вмінь з водіння, виконання інженерних завдань механіком-водієм та оператором ГМЗ-3, а також для проведення контролю рівня знань, набутих особами, що навчаються, шляхом виконання тестових завдань.
Тренажер складається з макету основних органів керування робочого місця механіка-водія інженерної техніки та комп’ютерного обладнання автоматизованого робочого місця інструктора та оператора (АРМ) зі встановленим ліцензійним спеціальним програмним забезпеченням (СПЗ).
Макет органів керування механіка-водія гусеничного мінного загороджувача ГМЗ-3
Комп’ютерно-механічний макет робочого місця механіка-водія (макет органів керування механіка-водія машини ГМЗ-3) призначений для відпрацювання навичок водіння інженерної машини ГМЗ-3, який забезпечувэ відповідність розмірів та розміщення обладнання реальним розмірам та розташуванню основних елементів управління механіка-водія ГМЗ-3, а також відповідність діапазонів переміщення (ходів), зусиль та реакції макетів елементів управління (важелів, педалей, перемикачів) характеристикам реального обладнання машини ГМЗ-3.
До складу комп’ютерно-механічного макету робочого місця механіка-водія входить:
1. сталевий каркас
2. стіл
3. сидіння механіка-водія, яке регулюється
4, 5 макети важелів керування
6, 7, 8 макети педалі подачі палива, педалі зчеплення, педалі гальмування
9, 10 важелів перемикання коробки передач
11. макет рукоятки управління ручної подачі палива
12. панель візуалізації з технологією Тouchscreen
13. основний монітор
шоломофон з кабелем та гарнітурою
Макет органів керування оператора загороджувача ГМЗ-3
Навчальний інтерактивний макет робочого місця оператора ГМЗ-3 (макет органів керування оператора машини ГМЗ-3) призначений для відпрацювання навичок роботи оператора ГМЗ-3 та складається з:
1. сталевого каркасу
2. стола
3. сидіння оператора, яке регулюється
4. основного монітора
5. макету пультів управління оператора ГМЗ-3 на панелі візуалізації з технологією Тouchscreen
6. макету важеля гідроагрегатів
7. макету важеля фрикціону
шоломофону з кабелем та гарнітурою
Спеціалізоване ліцензійне програмне забезпечення “Програма навчання механіка-водія та оператора гусеничного мінного загороджувача ГМЗ-3”
Програмне забезпечення являє собою набір спеціалізованих програм та електронних бібліотек призначених для моделювання та відтворення принципів роботи вузлів, агрегатів та систем ГМЗ-3; фізичних законів пересування ГМЗ-3 по різним типам місцевості та з урахуванням подолання перешкод; комплексної симуляції тренувальної обстановки, наближеної до реальної; підготовки та контролю виконання тренувальних завдань.
До складу навчальної програми входять підготовчі вправи, що дозволяють відпрацьовувати навики з:
ОСНОВ ВОДІННЯ
- Рушання машини з місця різними способами з попередньою подачею сигналу, плавно, без зупинки двигуна
- Перемикання передач своєчасно і швидко з дотриманням встановленого режиму роботи двигуна згідно з умовами руху, без зупинки двигуна
- Повороти машини різними способами згідно з дорожніми умовами і швидкістю руху без виїзду за проїжджу частину маршруту, заносу, втрати управління і зупинки двигуна
- Гальмування різними способами згідно з дорожніми умовами і зупинка машини у вказаному місці без зупинки двигуна, виходу за обмежувачі та їх зачеплення
- Швидке і чітке виконання команд інструктора, своєчасна доповідь про показання контрольно-вимірювальних приладів
ПОДОЛАННЯ ОБМЕЖЕНИХ ПРОХОДІВ І ПРЕШКОД
- Подолання підйому і спуску на зниженій передачі без зупинки двигуна і скочування машини
- Зупинка на підйомі і спуску з подальшим рушанням без зупинки двигуна, скочування машини, втрати управління
- Повороти на підйомі і спуску без зупинки двигуна, скочування машини, втрати управління та зачеплення обмежувачів
- Рух на підйомі з перемиканням передач, використанням важелів повороту (важелів перемикання на уповільнену ступінь) без зупинок двигуна і машини, скочування її і втрати управління
- Рух по косогору з дотриманням наданого напрямку, зупинка машини та відновлення руху без зупинки двигуна
ЗАВАНТАЖЕННЯ МАШИНИ НА ТРАНСПОРТНІ ЗАСОБИ
- Встановлення та з’їзд машини без черкання за боковини платформи, корпусом макета літака та без падіння машини
ВОДІННЯ МАШИНИ В КОЛОНІ
- Дотримання встановлених дистанцій відповідно до швидкості, умов руху, чітке і своєчасне виконання команд. Рух по всьому маршруту без зупинок за вини тих, хто навчається
- . Проходження поворотів, залізничного переїзду, важкопрохідних ділянок маршруту, моста, розвороту без зупинок, зачеплення обмежувачів
- Правильне подолання перешкод, які зустрічаються на маршруті, на максимально можливій швидкості без зупинки і зачеплення обмежувачів
- Зупинка колони машин
ПОДОЛАННЯ ВОДНИХ ПЕРЕШКОД, ВОДІННЯ МАШИН ІНЖЕНЕРНОГО ОЗБРОЄННЯ УБРІД
- Рух до водної перешкоди (з максимально можливою швидкістю, плавний вхід у воду, подолання водної перешкоди без зупинок і різких поворотів)
- Рух машини без виходу за межі указаної траси
- Вихід на протилежний берег (без зупинки і відхід від водної перешкоди з максимально можливою швидкістю)
ВИКОНАННЯ ІНЖЕНЕРНИХ ЗАВДАНЬ У СКЛАДІ РОЗРАХУНКУ (ЕКІПАЖУ)
- Встановлення протитанкових мін на ґрунт (сніг) без маскування
- Встановлення протитанкових мін у ґрунт (сніг) із маскуванням